søndag den 26. juli 2015

En lang besættelse

Jesu Kristi korsfæstelse:

Jeg ved ikke om det var her min besættelse af Jesu korsfæstelse startede, men dette er de første af en lang serie af billeder som jeg har gemt. Det var i 1. klasse. Vi sad i bibelkundskabstimerne med vores små kladdehæfter. Jeg var god til bibelkundskab og jeg var god til at tegne, men jeg var også ret uordentlig, så mit penalhus indeholdt aldrig mere en 3-4 forskellige farveblyanter, så der var grænser for hvad jeg kunne drive mine udfoldelser til.

 Denne næste tegninger er fra mit sabbathår mellem gymnasiet og universitetet. Det var én skitse ud af 7 skitser med bibelmotiver.
2005

 Her er to små illustrationer fra den dagbog jeg skrev mens jeg gik på højskole.
2005

2005



Engang prøvede jeg at lave, hvad der skulle se ud til at være, en middelalder bønnebog. Det var et sjovt eksperiment, og dette var desværre ikke en af de bedste illustrationer.
2006

Endelig et seriøst forsøg på at lave et billede af Jesu korsfæstelse. Jeg er egentlig ganske tilfreds med resultatet :)
2013

2015
Nej, den korsfæstede Jesus tisser ikke på kraniet. Det er en traditionel måde at fortælle hvordan Jesu blod falder på Adam, dvs hvordan Jesu død frelste mennesket fra den synd der startede med Adam.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar